Az alapfokú oktatás célja a társastánc iránt érdeklődő és fogékony tanulók képességeinek szakirányú fejlesztése. A főtárgyak és kötelező tantárgyak tanulása során a tanulók jártasságot szereznek a különböző társastáncokból. Megismerik azok történetét, a hozzátartozó viselkedés szabályait és a mindennapok magatartásformáit.
A társastánc tanszak további célja, hogy törekedjen a társastánc minél teljesebb megismertetésére, megszerettetésére, értékeinek megvédésére. Sajátos eszközeivel segítse a tanulók személyiségének formálását. Késztesse a tanulót hatékony, önálló tanulásra, a tanultak gyakorlati alkalmazására az élet minden területén
Kiemelt kompetenciák a társastánc területén
Szakmai kompetenciák
Személyes kompetenciák
Társas kompetenciák
Módszerkompetenciák
Iskolánkban a társastánc tanszakon a 2016/2017. tanévben az előképző 1. és 2. évfolyamon valamint az alapfok 1-4. évfolyamán új tanszakfelosztás szerint a következő tantárgyakat tanulják növendékeink heti négy óra időtartamban:
Tantárgy |
Előképző |
Alapfok |
|||||
1. |
2. |
1. |
2. |
3. |
4. |
||
Gyermektánc |
4 óra |
4 óra |
- |
- |
- |
- |
|
Társastánc |
- |
- |
4 óra |
4 óra |
4 óra |
4 óra |
A néptánc oktatása elősegíti néphagyományunk megismerését, tovább éltetését és újraalkotását, kulturális örökségünk megbecsülését. A tanórai keretek mellett fontos szerepet játszik a tánc színpadi megjelenítése is, amely egyrészt a művészi megtapasztalás élményét teszi lehetővé a tanulók számára, másrészt kulturális szerepvállalása révén a nagyközönség számára is hozzáférhetővé teszi táncos hagyományainkat.
Az alapfokú művészetoktatásban középpontba került a tanulók technikai felkészültségének megalapozása, amely során alkalmassá válnak a különböző táncok újraalkotására, szabad és kötött formákban történő megjelenítésére. Előtérbe került a helyi táncanyag, tánchagyomány tanításának elsődlegessége, amely végigkísérheti az egész oktatási folyamatot. Nagyobb szabadságot biztosít a pedagógus számára a képzés megtervezésében, ugyanakkor biztosítja az intézmények közötti átjárhatóságot.
A néptánc oktatása során a kulturális értékek közvetítése nem elsősorban a képességek függvénye, hanem a képességek fejlesztésének lehetséges színtere. Lehetővé teszi mindenki számára – beleértve a kisebbségeket valamint a hátrányos helyzetű gyermekeket is – az önkifejezés és azonosulás esztétikai útjának elérését, segítve ezzel a személyes kreativitás kibontakozását és az egyéniség fejlődését.
A néptánc tanszak célja a magyar néptánc és népi kultúra iránti érdeklődés kialakítása és elmélyítése, hagyományaink, kulturális örökségünk továbbéltetése, a mozgáskultúra megalapozása és fejlesztése, a tánc, mint a közösségteremtés és közösségformálás lehetséges eszközének értelmezése.
Kiemelt kompetenciák a néptánc területén
Szakmai kompetenciák
Személyes kompetenciák
Társas kompetenciák
Módszerkompetenciák
Iskolánkban a néptánc tanszakon a 2016/2017. tanévben az előképző 1. és 2. évfolyamon valamint az alapfok 1-4. évfolyamán új tanszakfelosztás szerint a következő tantárgyakat tanulják növendékeink heti négy óra időtartamban:
Tantárgy |
Előképző |
Alapfok |
||||
1. |
2. |
1. |
2. |
3. |
4. |
|
Népi gyermekjáték |
4 óra |
4 óra |
- |
- |
- |
- |
Néptánc |
- |
- |
4 óra |
4 óra |
2 óra |
2 óra |
Folklórismeret |
- |
- |
- |
- |
2 óra |
2 óra |